10 maanden naar Engeland !

School leven

Het is alweer een tijdje sinds ik wat geschreven heb. Ik heb het ook best druk. Vorig weekend (op zaterdag) was het Ollie’s verjaardag. ’s Ochtend kwamen een paar van zijn vriendjes en ’s middags kwam de familie op bezoek. Op zondag was er een soort van bijeenkomst voor alle uitwisseling studenten van Interstudies in de buurt van Bristol. Dat was een leuke manier om meer mensen te leren kennen. In totaal waren het denk ik 30-40 studenten die vooral uit Italië en Duitsland komen. Ik was de enige Nederlander wat vooral goed is voor mij Engels. Na een gesprek van ongeveer een half uurtje, waarin alweer alle regels werden duidelijk gemaakt, zijn we met een groepje van acht Bristol in gegaan en hebben samen wat gegeten.

Op de maandag was ik een rondje gaan lopen om de buurt te verkennen. Na ongeveer 10 minuten had ik algeen idee meer waar ik was. In de buurt hier is elke straat hetzelfde, heeft elke huis hetzelfde grote raam aan de voorkant en begint elke straatnaam met Cleeve. Na een half uur, samen met n eekhoorntje dat me gezelschap hield, was ik toch weer thuis gekomen. Gelukkig scheen het zonnetje en begon het pas te regenen toen ik weer binnen was. Dat waren trouwens de eerste regendruppels die ik heb gezien in Bristol, wat volgens iedereen heel bijzonder is als je er al drie weken bent. Het weer is hier altijd een goed gespreksonderwerp heb ik gemerkt.

Dit weekend hebben we weer met een deel van deze meiden afgesproken en zijn we naar het park geweest en hebben we laser game gespeeld. We waren met Duitsland, Slowakije, Italië en Nederland. Het is wel leuk om te horen wat normaal en wat raar is in al de verschillende landen. Vorige week aten we pizza en ik vond die pizza prima maar volgens de Italianen was dat geen echte pizza. En afgelopen maandag vertelde ik dat ik vond dat Bristol veel heuvels/bergen heeft terwijl de rest dat helemaal niet was opgevallen.

Verder mis ik mijn fietsje. Het is zoveel makkelijker om gewoon de fiets te pakken en te gaan waar je wilt. Hier moet je altijd rekening houden met de afstand of je moet de bus pakken. Helaas is de bus hier niet echt goedkoop (eigenlijk is niks hier goedkoop). En je verliest er veel meer tijd mee..

Door de week begint er een beetje een vast ritme in te komen. Ik besteed de halve dag op school en de andere helft thuis aan school. Het is nog steeds best moeilijk om de les te volgen en het huiswerk maken duurt wel wat langer. Ik ga proberen Engelse literatuur te veranderen in wiskunde want in die les kan ik werkelijk niks volgen. En aangezien wiskunde in elk land hetzelfde is hoop ik dat, dat iets beter gaat. Ik moet daarvoor wel morgen een toets maken en als ik die haal is het geen probleem. Dus deze zondag is ook niet veel meer dan aan school werken.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Lidi

Hoi Floor,
Wat leuk dat een engels eekhoorntje zich over een nederlandse uitwisselingsstudent ontfermt! Na een beetje zoeken, heb ik hem gevonden op de foto. Zet je er ook eens een foto van je huis op. Ik ben wel benieuwd!
Ook leuk om te lezen dat je mensen uit zoveel verschillende landen ontmoet, het feit dat je allemaal in hetzelfde schuitje zit, zorgt, denk ik, wel voor een band. staat je kamermaatje Margarita ook op de foto? En is een engelse verjaardag te vergelijken met een nederlandse of wordt het anders gevierd.
Ik zal duimen voor je wiskunde morgen, zo zie je maar weer waar al die wiskunde van het elzendaal nog goed voor is geweest.
Een heel fijn weekend verder, dikke knuffelxx mama

Jana

Hee Floor!!
Leuk om te lezen weer. Leuk dat je zo veel contact hebt met de andere buitenlandse studenten. Zitten ze allemaal bij jou op dezelfde school of ook op andere scholen in de buurt?
Veel succes met je wiskunde vandaag, maar dat kan je!! Veel liefs en fijne week!! XXX Jana

Niels en Annelies

Ha die Floor,

Terwijl de kleine directeur heerlijk op één oor ligt, mail ik jou even.
Als het goed is heb je vandaag je toets wiskunde gehad.
Hopelijk krijg je gauw de uitslag en mag je verder met dit vak.
Zo te lezen verveel jij je niet en zijn het gezellige, drukke dagen. En wat leuk dat jij een eekhoorn hebt ontmoet! Die je ook nog de weg heeft gewezen? Floortje die de weg niet meer weet......
Mijn moeder zei vroeger (hoor de oude vrouw...) gelukkig heb je een Nederlandse mond om mee te vragen.
Dat wordt dan nu Engels.
Of anders gewoon het puntje van je neus volgen, kom je ook wel weer thuis.
Moet je op school vroeg beginnen? Staan jullie met elkaar 's ochtends allemaal op om gezamenlijk te ontbijten?
Ben ook benieuwd naar het huis/ omgeving waar je woont.
Wat betreft de fiets, dat zou wel fijn zijn.
Kan je geen tweedehandsfiets op de kop tikken? Fietsen ze in Engeland?
Zeg, ik stop met mijn geneuzel.

Fijne avond en welterusten voor straks!

Annelies en Niels( die net in zijn droom "Shit" roept) Hij droomt ook al Engels!

Ingeborg

Hé floor,
leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal daar doet. Wat een ervaring zeg, zo ver weg van huis en toch maar helemaal alleen! Ik hoorde gisteren op de radio dat studenten die in het buitenland gestudeerd hebben later makkelijker aan een baan kunnen komen. Weer een extra reden om het vol te houden.
Ook ik ben benieuwd naar nog meer foto's van je omgeving of van de familie waar je woont (of mag dat niet).
Wat betreft die fiets, ik zou die niet missen hoor (haha)!!
Ik hoop ook dat je toets goed is gegaan.
Hier gaat iedereen ook weer naar school en het is wel grappig. Marko is helemaal gelukkig met zijn soldaten opleiding en gaat iedere dag in een legeroutfit naar school of op bivak. Jasper begint langzaam te wennen aan het idee dat hij verpleger wordt en heeft binnenkort zijn verplegers outfit. Na de herfstvakantie begint zijn eerste stage. Nordin zit voor het eerst in het middelbaar en vindt het niet makkelijk helaas. hij heeft nog veel begeleiding nodig. Natalia is Natalia en zit nu (woensdagmiddag) strafwerk van school te maken.
Je ziet het alles gaat hier heeeeel gewoontjes!
groetjes Tante Ingeborg (en de rest)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active