10 maanden naar Engeland !

Omgeving Downend

Omdat iedereen maar blijft vragen heb ik dit weekend de toerist uitgehangen en foto’s gemaakt van de omgeving.

Het huis en de School staan in Downend, dat is een wijk aan de rand van Bristol. Er wonen vooral een hele boel oudere mensen die het ook wel The village noemen, want vroeger was het een dorpje op zichzelf. Er is hier een straat met wat winkels zoals een drogist en postkantoor, een wat grotere supermarkt en wat cafeetjes/restaurantjes. Voor de rest moet je of naar Kingswood wat te vergelijken is met Boxmeer (ik denk iets groter) of naar het centrum van Bristol.

Op weg naar school komen we langs de winkelstraat. Dat is de straat naast onze straat, Cleeve Hill. Daarna eigenlijk steeds rechtdoor langs het parkje en de begraafplaats tot aan de linker kant de school tevoorschijn komt. Het is iets langer dan tien minuten lopen naar school. Perfect want de meest uitwisseling studenten moet met twee bussen.

Op school hebben we vooral les in het Post 16 gebouw. Voor wiskunde (en eerst ook voor Engels) moet ik naar het grootste gebouw. Dan is er nog een gebouw voor de techneuten waar ik alleen de eerste week moest zijn, een biologisch/scheikundig gebouw en het muziek departement. En dan is er ook nog een heel sportgedeelte met twee voetbalvelden, een tennisveld, een overig veld en een overdekte hal met balkon en twintig kleedkamers. Hier kom ik een keer in de twee weken als we met sport ook echt iets gaan doen (die klas bestaat maar uit vijf dus zoveel valt er niet te gymmen). In de gangen hier is het eenrichtingsverkeer. Iedereen loopt de zelfde kant op, even wennen maar daardoor gaat het een stuk sneller dan op het Elzendaal.

Sinds deze week zijn Margherita en ik ook lid van het sportcentrum in Kingswood. Heel veel anders is er niet in de buurt behalve van een klein tennisveldje of een badminclub geloof ik (voor de rest moet je naar Bristol Centre). Het sportcentrum is ongeveer twintig minuten lopen of ongeveer vijf minuten met de bus. Tot nu toe heb ik nog vaker gelopen dan de bus genomen (ik weet de bus tijden nog niet). Het heeft een heel groot fitness gedeelte, een zwembad en een kleine sporthal. Door de week en in het weekend zijn de verschillende klassen maar daar zijn we nog niet geweest.

Aankomend weekend gaan Thom, Kirsty en de kinderen samen met opa en oma een weekendje weg, nog als laat bruiloft cadeautje. Dan komen Thoms vader en stiefmoeder ons vergezellen. En 1 november heb ik mijn eerste schoolfeest: Halloween !!

Als je nog wat meer foto's wil zien kan je die vinden in de map Downend en Omgevingbij mijn foto's.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Loes

Hi!
Leuk om te zien idd hoe je daar zit. Hoorde van Jana dat je het sporten erg mist. Goed van je dat je dat daar weer op pakt.
Ik wacht weer vol smart op je volgend bericht!
Dikke kus uit Baarle-Nassau / Poppel! ????

Loes

Ooh die vraagtekens moet je maar weg denken..! Haha. Ik had een mooie smiley gepakt maar die kent ie dus niet.. Sorry!

eva

Aahhh leuk florus dat we nu ook zien hoe het er daar uit ziet! En dat sportcentrum met zwembad klinkt goed hoor. Geniet ervan en ik wacht ook met plezier op je volgende bericht. Dikke kus van je zus?

eva

How bij mij komt er dus ook een ? Maar dat was dus een hartje

Remi

Ik vind het ook leuk wat van de omgeving te zien. Verbaasd me dat je de fotoreportage begint met de Cathedral ;-)
Ik zie ook een klein beetje een heuvel. Weet je zeker dat je daar zu willen fietsen?
En ben je al gewend aan het feit dat de Engelsen rijden aan 'the right side of the street' :-) ?

Jana

Hi Floorie! Leuk om de foto's te zien. Wat een schattig kamertje heb je ;) haha! Komen de ouders van Thom dus op jullie passen dit weekend? Durven ze jullie toch nog niet alleen te laten?
Fijn weekend!! Is het bij jou ook zo lekker zonnig? Ik hoop het ;) Anders stuur ik bij deze een zonnetje naar je toe
Dikke kus van je andere zus xxx

Lidi

Hee Floor,
Mijn reactie is verdwenen, dus hier nog een keertje. Leuk parkje waar je elke dag doorheen loopt.
Ik vroeg me af waar al de erkers zijn waar je het over had. En wat de foto is bovenaan....
Lots of kisses and hugs, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active