10 maanden naar Engeland !

Edinburgh

Jullie hebben er al weer een week school op zitten maar ik had deze week pas vakantie. Ik hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben gehad, ik wel!

Dit weekend ben ik naar Edinburgh geweest met Interstudies. Vrijdag ochtend vertrok ik, en na een busrit van 11 uur kwam ik op het busstation aan. Ik dacht dat ik daar zou worden opgewacht door iemand van de organisatie maar dat was helaas niet zo.. Ik mocht zelf de weg naar het hostel vinden. Uit ervaring had ik besloten om op elk kruispunt drie keer de weg te vragen en na een half uur had ik het gelukkig gevonden. Het hostel was best groot maar wel gezellig. Door dat ik een stuk later aan kwam dan de rest moest ik als enigste nog eten. Daarna nog even kletsten met de rest en naar bed.

Zaterdag hadden we ’s ochtend een sightseeing bus tour door de hele stad. We stopte bij de haven en hebben daar de Britannia bezocht. Dit is een hele luxe boot die vroeger door de koningin werd gebruikt. De boot heeft onder andere een postkantoor, reuze eetzaal die wordt gedekt met liniaal en een klein ziekenhuis. Daarna hadden we de hele middag vrije tijd waarin ik samen met een klein groepje door Edinburgh heb gelopen, de typische schotse rokjes en sjaals bekeken en in een parkje gezeten tot de wind ons te veel werd. In de avond stond er een ghost tour op de planning. Er was een jongenman verkleed als geest en die bracht ons naar verschillende plekjes waar hij een leuk verhaal over had. Hij vertelde bijvoorbeeld dat Schotland vroeger de meeste ‘heksen’ heeft vermoord en dat ze vroeger lijken opgroeven voor geld. En dan was er nog een andere man die af en toe tevoorschijn kwam om iedereen te laten schrikken. In het echt was de tour een stuk leuker dan dat het zo klinkt als ik het beschrijf.

De volgende dag was het de bedoeling dat we de Calton Hill zouden beklimmen en zo de hele stad konden bekijken, maar het waaide zo hard dat dit gevaarlijk zou zijn. Nu laten wij ons niet zo makkelijk wegwaaien en zijn we toch op de lagere berg geklommen voor een mooie foto. Vervolgens mochten we zelf The Royal Palace of Holyroodhouse, hier verblijft de koningin als ze naar schotland komt, en Edinburgh Castle bezoeken. The palace was erg mooi en het kasteel ook van buiten, van binnen was het een beetje saai. Het weer was ondertussen ook niet meer zo fijn. Het waaide heel erg hard en het was gaan regenen, dus na nog een beetje rond gelopen te hebben zijn we terug naar het hostel gegaan om op te warmen. Zondagavond gingen we met de hele groep bij een hard rock café eten. Ook dat was heel leuk!

En toen was het helaas al weer maandag en mocht ik weer voor 11 uur de bus in. Ik vond het jammer dat het zo snel was gegaan want ik had het heel gezellig. Als je het er ook leuk uit vind zien kan je hier nog meer foto's zien

In mijn vakantie heb ik ook een dagje met een paar andere uitwisseling studenten uit Bristol gespendeerd. We zijn naar de Suspension Bridge geweest. Dit is de brug die vanuit Bristol, Engeland met Wales verbind.

Vanavond heb ik nog een BBQ voor Halloween en zaterdag is het Halloween schoolfeest. Ze vieren hier Halloween een stuk meer dan in Nederland maar niet heel uitgebreid. Volgende week is namelijk een andere feestdag wat meer wordt gevierd.

Helaas is het geen hele school vrije week. Volgende week heb ik namelijk een hele volle week. Voor Health and Social Care moeten we een opdracht maken over communicatie. Hiervoor moeten we een interaction houden in twee verschillende locaties en vervolgens daar met een groep en één iemand alleen praten. Dus volgende week ga ik naar een soort van bejaardenhuis en een kinderdagverblijf. En dan mag ik daar een heel verslag overschrijven, niet echt m’n favoriete bezigheid. En volgende week begint core dan ook eindelijk (we moesten eigenlijk al 1,5 maand geleden beginnen). Voor core ga ik vrijwilligerswerk doen bij een organisatie voor oudere die daar komen lunchen en thee drinken. Het duurde heel lang voor we iets gevonden hadden waar je geen 18 voor hoeft te zijn. Tja wil je iets goeds doen accepteren ze je nergens.

Dus nu nog genieten van mijn laatste vakantiedagen en dan gaat het gewone leventje ook hier weer door.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Lotte

Heee floris !

Dan zitten we dadelijk in hetzelfde ritme, lekker druk met school bezig. Nog 2 weekjes volhouden en ik zit alweer in mijn tweede blok. Wat vliegt de tijd.
Leuke foto's van Edinburgh en Bristol. Ik wilde dat ik zo'n avontuurlijke vakantie had, maar ik heb lekker aapjes gekeken in de Apenheul.
Heel veel plezier op je Halloween schoolfeest vanavond en heel veel plezier bij bonfire night volgende week!
en succes met je verslagen ;)

kusjesss Lotte

Jana

Haa Floortje! Wat leuk dat Edinburgh zo leuk was. Het klinkt echt als een tof weekend :) En cool dat je halloween op z'n engels aan het vieren bent. Ik ben benieuwd hoe dat was!! Ik heb hier ook enkele heksen en tovernaars in de metro zien zitten en door de stad zien lopen, maar dat ziet er toch een beetje verdwaald uit hier in Nederland ;)
Succes weer deze week op school! Hopelijk ben je weer goed opgeladen en kan je er weer tegenaan.
xxxxxx Jana

Lidi

Hey Floor,
Ook wij hebben heel wat spoken, heksen, vampiertjes ed. gezien in Berlijn. We zijn ondertussen weer in Boxmeer gearriveerd; en we hebben net je eerste "rapport" via de mail ontvangen. Iedereen is zeeer tevreden over je!! Mooi zo en houden zo! dikke knuffel, mama

eva

Heeeee floortje,
Die verslagen die je moet gaan schrijven komen wel goed want je blog is ook super leuk geschreven dus dat kan jiu wel
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat vrijwillergerswerk klinkt bestkeuk
Hier hebik je wel erg gemist dit weekend, papa en mama waren niet thuis en jaan kwam mij niet vergezellen;(
Ik spreek je snel weer floruuss
Dikke kus en knuffel

Jana

Leuke fotos fleur!!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active