10 maanden naar Engeland !

100

Volgens mij is het al lang weer tijd voor een nieuw verhaaltje, excuses!

Ondertussen heb ik hier een best gewoon leventje en net zoals thuis betekend dat, dat er niet elke week iets spannends gebeurd. Door de week heb ik gewoon school. Daar is niet veel veranderd, alleen mijn vrijwilligerswerk. Het klonk heel leuk en de mensen waren heel aardig, maar ik deed helemaal niks. Ze konden me dus eigenlijk niet echt gebruiken. Er was meestal iemand die iets vertelde en dan zat ik daar maar n beetje. Dus nu ben ik overgeplaatst naar de bieb en mag ik voortaan m’n donderdagmiddag daar spenderen. Na school maak ik mijn huiswerk, dat neemt best veel van me tijd in, vooral nu we volgende week mock exams hebben (oefen examens). En soms ga ik met Margherita naar de sportschool in de avond of namiddag. In het weekend ga ik vaak naar het centrum van Bristol samen met Margherita of andere studenten. In het begin waren we altijd rond het zelfde gebied, maar nu leren we ook andere delen van de stad kennen. Heel leuk om zo te zien hoe groot Bristol eigenlijk is.

Zo zijn we naar Clifton geweest. Dit is een grote wijk aan de andere kant van Bristol waar onder andere de Suspension Bridge is. Volgens mij is het de luxe wijk van Bristol aan de huizen en auto’s te zien. Het is er wel heel mooi met veel parkjes die nu allemaal rood oranje en nog een beetje groen zijn. Vorig weekend waren we naar één van de twee universiteiten van Bristol geweest. Er zijn hier twee universiteiten, een ‘normale’ en eentje die heel hoog staat aangeschreven geloof ik, het is in ieder geval best moeilijk om door die uni te worden geaccepteerd (we waren bij deze). De universiteit lijkt meer op een kerk en voor zover we naar binnen mochten was die heel mooi. Als je daar in de buurt rond loopt hoor je net zoveel buitenlandse talen als Engels, ook Nederlands! Ook bij de brug heb ik Nederlanders gezien. Ik vind het wel grappig om Nederlands te horen terwijl ik zelf Engels aan het praten ben. ’s Avonds hadden we in een taais restaurant gegeten wat heel leuk was samen met een Duitse uitwisselingstudent die half Taais is, zij was daar helemaal in haar element terwijl voor mij idee die kaart niet in het Engels was. Rondom de universiteit waren ook heel veel leuke, soort van vintage, winkeltjes, heel gezellig! En we zijn naar het Bristol museum geweest, al was dat eigenlijk een beetje saai. Ik dacht dat het over Bristol zo gaan maar dat was niet echt het geval.

Terwijl jullie je surprise of brief voor sinterklaas een laatste finishing touch geven, geniet ik al van de kerstboom. De kerstsfeer is hier al in volle gang. Elke reclame vertelt je dat die nieuwe bank er voor kerstmis nog zal zijn, of wat je ook besteld. Door de straten hangen overal lampjes en de kerstbomen zijn versiert. Op school zijn de lampjes ook aan en elke pauze wordt een iemand uit jaar 12 en een iemand uit jaar 13 gekozen om de adventskalender voor die dag te openen. Het wordt hier voor mijn idee al heel vroeg donker en die kerstlichtjes maken het een stuk gezelliger. Afgelopen vrijdag waren we naar de Christmas’ lights switch on geweest in Downend. Bij ons zijn de ene dag de lampjes uit en de volgende dag aan, maar hier doen ze dat met een koor, de Kerstman en volle cafeetjes. De gemiddelde leeftijd was 10 jaar jonger en het stelde niet echt veel voor, maar warme chocolade melk is altijd lekker.

Maar dankzij mijn lieve familie en vriendinnetjes heb ik Sinterklaas niet helemaal hoeven missen en geniet ik nu van de heerlijk opgestuurde pepernoten en ben ik zelfs lief genoeg geweest dat de Sint een kadootje naar Engeland stuurde. Dat was wel echt super, al kijken ze hier maar raar als je het sinterklaas verhaal probeert uit te leggen. Kerst nemen ze hier heel serieus, waarom zou je dan iets anders net daarvoor gaan vieren..

Ohja voor ik het vergeet, dit verhaaltje heet 100 omdat vandaag mijn 100ste dag hier is (4 december). 100 dagen sinds ik Nederland verliet. Ik heb wat moeilijke momentjes gehad, maar gelukkig veel meer leuke momenten. Dat is maar goed ook want we zitten dus al op een derde.. pfff wat gaat de tijd snel.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Eva

Heee floruss,

Wat leuk dat je al helemaal in de kerstsfeer zit. lijkt me erg gezellig zoals jij dat verteld.
Verder finishing touch ik mijn tentamens de aankomende weekjes ipv een surprise.
Ik ben denk ik niet lief geweest, want sinterklaas heeft hier niks achter gelaten ;)

Wie zijn de kinderen uit groep 12 en 13, klinkt erg raar zo'n hoge groepen haha.
Zo te horen begin je Bristol al echt goed te kennen! Fijn dat je steeds meer weet van je omgeving daar, je zit er ookal weer 100 dagen. Wat klinkt dat lang zeg

dikke knuffels van mij

Lidi

Ha Florie!
Leuk verhaal heb je weer geschreven. Wij vinden het altijd leuk om te lezen wat jij allemaal uitspookt, ook al gaat het om "gewone" weken!! Ik begin wel benieuwd te worden naar Bristol...
Geniet van de gezellige sfeer en groetjes aan je familie!
Dikke knuffel, mama

Lidi

PS: leuke foto hier bovenaan! Waar is die gemaakt?

Jana

Hee floor!! Wat leuk, ik zou willen dat dat ze in Nederland ook ook op die mannier de kerstverlichting de aan gaan maken. Ik lijkt me leuk!
Ik zit nu in de ardennen. Een weekendje weg met sinterklaas. Pak je wel vanavond je cadeautjes voor pas uit zodat ik je ook een beetje sinterklaas hebt of kon je de zenuwen niet onder bedwang houden?
Fijn weekend xxxx Jana en Chiel

Loes

Hi Floor!

Wowie alweer 100 dagen weg! Jeetje da gaat snel!!

Hier is de goedheilig man alweer vertrokken naar Spanje! Kan me voorstellen dat ze daar raar opkijken als je het Sinterklaas verhaal uitlegt! ????

Leuk dat het daar al helemaal in de kerstsfeer is.. Hier begint da nu pas natuurlijk! Niet dat ik er veel van mee maak want ik ben atuurlijk druk aan de klus in mn huisje! Nog een paar weken en dan gaan we er al wonen! Spannend!!!

Ik wil je alvast een fijne kerst wensen!
Doe ze daar de groetjes! Haha!

Dikke kus Loes

jana

Ik zie nu pas dat mijn tekst van hierboven echt niet te lezen is. Ik was op de telefoon van Chiel aan het typen, die maakt er echt rare zinnen van zeg.
Ik hoop dat je er wat van kon maken ;) xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active