10 maanden naar Engeland !

Maart

Ik heb het de laatste dagen behoorlijk druk gehad, al was het niet allemaal dat interessant. School is behoorlijk druk aangezien de examens eraan komen en ook voor mijn volgend jaar school ben ik druk bezig. Dat waren dus de minder interessante dingen, over na het interessante!

Twee weken terug zijn mama en papa mij komen opzoeken voor een weekendtje. Nu hebben ze eindelijk een idee van waar ik rond loop en Margherita kunnen ontmoeten. Zaterdag zijn we dus de hele dag in Bristol geweest en heb ik ze alle hoogte punten laten; de brug, beste winkeltjes en een typische Engelse pub. Op zondag zijn we samen naar Bath gegaan (wat al heel lang op mijn planning stond). Bath is bekend om de Romeinse baden en ronden huizen. Dat hebben we samen bekeken en afgesloten met een hele fancy ‘High Tea’. Het was zeker de moeite waard, dit weekend ben ik daarom dus weer naar Bath geweest. Dit keer heb we in een parkje gepicknickt, door de winkelstraatjes gelopen en gewandeld naar een uitzichttoren die we nooit gevonden hebben (maar wel een mooi uitzicht gehad). Mama en pap missen was er dus niet echt bij, het was gewoon heel leuk en daarna ging mijn leventje weer door!

En hier kan je een paar foto's van Bath zien.

Maandag (9 maart) was het Margherita’s 17de verjaardag. Om dat te vieren zijn we na school in een heel lief cafeetje gaan lunchen. We hadden een jacked patato, dat is een Engelse manier om een aardappel te eten. Ik weet niet precies hoe het gemaakt wordt, volgens mij stoppen ze gewoon een hele aardappel in de oven en serveren ze hem vervolgens met kip, mayonaise en mais of een andere mix. Het smaakt in ieder geval heel goed. Mijn cadeautje, echte Nederlandse hagelslag viel ook goed in de smaak en ook de birthday cake in de avond was heerlijk! Op deze dag hadden we zelfs een zonnetje. Ik geloof dat het weer in Nederland ook beter begint te worden. Hier in ieder geval wel. Van het weekend liep iedereen al met zonnebril over straat of zat buiten op de terrasjes. Dat was misschien net iets overdreven, maar we kunnen maar beter genieten van dat beetje zon dat we krijgen, op school krijg ik te horen dat het in april namelijk elke dag regent. Alhoewel tot nu toe heb Engeland zonder paraplu overleefd, dat moet in de lente dan toch ookwel lukken.

Dan op dinsdag zijn we met school naar UWE, Univeristy of West England, geweest. Dit was een voorbereiding om te kijken wat je over twee jaar wil doen (na jaar 13, ik zit nu in jaar 12). Aangezien ik niet naar de universiteit hier ga heb ik maar een beetje rondgelopen en een autotest gedaan (waarvoor ik zwaar was gezakt). Toen ik bij het tentje gap year ging kijken, kreeg ik ook een uitleg over de voordelen, ik denk niet dat die door had dat ik al in mijn gap year zit (al zou ik er nu best nog eentje willen).

Donderdag was ook weer een hele leuk dag. Ik en Margherita hadden namelijk kaartjes voor Kodaline. Kodaline is een Ierse band die je misschien wel kent van het liedje All I want (ook van the fault in our stars) of High hopes. Het optreden was in de O2 academy en daar zijn alleen maar staan plaatsen. Fanatieke fans als wij zijn, vertrokken we 4 uur van te voren zodat wij vooraan konden staan. Als we niet zo dom waren om onze kaartjes te vergeten en heel Bristol hebben moeten af rennen om ergens te kunnen printen was dit misschien ook gelukt. Maar op tijd waren we nog steeds, en als tweede vooraan was de toch nog 2 uur wachten zeker waard. Het optreden was echt super goed, alsof de cd opstond maar dan beter.

Omdat het weer nu zo mooi is ben ik afgelopen weken ook een paar keer buiten gaan rennen. Nou dat is wel even anders dan in Boxmeer. Het gaat hier de hele tijd omhoog en omlaag en dat voelen de boven benen en kuiten wel. Maar ik heb nog niet opgegeven en hopelijk houden we het nog even vol ;)

Van de week kreeg ik ook nog een keer post. Mijn spiegel begint zich al helemaal te omranden met kaartjes van het thuisfront. Dankjewel allemaal, dat maakt me helemaal vrolijk.

Na deze week heb ik twee weken vakantie (jullie ook?). Volgens de school is dit om te beginnen met leren voor de examens, het beste was ik in februari al begonnen. Ik ben in ieder geval van plan om ook veel leuke dingen te doen. En tussen door zullen we dan wel soms voor de examens werken.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Loes

Hi!
Ja hier begint het ook lekker weer te worden. Snachts vriest het nog wel maar dan is overdag de zon 9 van de 10 keer toch wel lekker aanwezig!
Voor de rest gaat het hier ook zo zijn gangetje! Mijn weekenden hangen nu aan elkaar met alleen maar verjaardagen! (Ik moet mijn goeie voornemens altijd na de lente pas in laten gaan want al dat taart eten is er nie goed voor!)
Succes met je examens! Komt helemaal goed!

Dikke kus uit het zonnige Poppel! ;)

Lidi

He Floor,
Wij hebben ook erg genoten van het weekendje Bristol, met het lekkere weer en de persoonlijke, toeristische rondleiding! Geniet van de komende maanden om veel uitstapjes te maken!
Dikke knuffel, x mama
PS: wat is een gap year precies?
PS2: Je moet maar zo denken, de meeste regen valt altijd naast je!

Lotte

Heee floris,
Wat een leuke verhalen en foto's allemaal!
Hier is het weer erg afwisselend, nu is het bijvoorbeeld lekker aan het miezeren.
Helaas duurt het bij ons ook nog even tot wij vakantie hebben, maar gelukkig valt mijn rooster mee.
Aankomende week is het wel wat drukker en dan komt de tentamen week eraan dus dan moet ik ook weer vol op leren. Maar daarna heb ook ik eindelijk vakantie!
Jou post hangt ook op mijn kleine kamertje in den bosch! Hartstikke lief!

Nog veel succes met leren en vakantie vieren!
Kuss,
Lotte

Eva

heee floortje,

pff ik lees je berichtje nu pas. Ik heb de laatste dagen onder een steen geleefd met mijn boeken vandaar.. maar morgen eindelijk laatste tentamen.
Leuk om te horen dat ze niet wisten dat jij al een gap year aan het doen was en mam dat is een tussen jaar.
Fijn dat het zonnetje al weer doorkomt hier valt het nu toch wel tegen hele dag geregend (maar maakt ook niet uit want ik zat binnen)

knuffels xxx

Jana

Geniet van je vakantie lieve Floor!! Heerlijk :)
En maak nogeen maar een plaatsje aan je spiegel vrij... Hoewel het vanuit hier nog wel even kan duren voordat je wat in je brievenbus vindt ;)
X!

Marrit

Hoi :)
Ik ben van plan om aankomend schooljaar naar een Engelse school te gaan met Travel Active en ze hebben mij verteld dat je ouders je niet mogen komen bezoeken. Ik vroeg me dus af hoe jij wel een weekendtje met je ouders in Bristol bent geweest? :)
Groetjes Marrit

Floor

He Marrit,
Om eerlijk te zijn heb ik dat zelf geregeld. Ik heb het gedaan omdat ik hier prima op mijn plek zit en ik het toch wel heel leuk vond als mijn ouders ook een beetje waar ik rond loop. Het is niet dat ik er vanuit ging dat ik ze zou zien voordat ik vertrok. Maar aangezien ik hier nu al best lang zit had het voor mij niet zoveel invloed. Ik zou er dus niet teveel van uitgaan, maar als je prima in je vel zit hier denk ik dat het niet verkeerd is om je ouders te zien.
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active