10 maanden naar Engeland !

Welcome to Bristol

Ja hoor het is begonnen! Vanaf 26 augustus zijn mijn tien maanden high school ingegaan. Het was een vroege morgen op weg naar Schiphol samen met het gezin, Lotte en Judith. Bagage afgeven en nog even wat drinken en dan toch echt de laatste knuffel. Daarna was het rennen over Schiphol om vervolgens net op tijd bij de gate aan te komen. Maar het is goed gekomen en we zijn veilig geland op Heathrow Londen. En wat is een beter welkom in England dan regen.

Londen was een heel leuk begin. We sliepen in een hostel vlak bij de st Pauls, wat elk uur te horen was (ook ’s nachts), midden in Londen. Met een groep van ongeveer 25-30 studenten hebben we vier dagen door Londen gelopen, de high lights gezien en veel vrije tijd gehad om elkaar te leren kennen. Tja we waren met allemaal andere landen dus vanaf toen ging het (bijna altijd) in het Engels. Dat was zeker wennen maar het ging met de dag al beter en fijn om erin te komen. Het weer was goed en de sfeer ook. We hadden twee hele gezellige begeleidsters en de groep was ook heel gezellig. Na de big ben, Oxford Street en Piccadilly circus ging de reis toch verder. Eindbestemming: Bristol!

Met een groep van 10 plus 2 koffers per persoon in de metro is niet ideaal maar je moet er iets voor over hebben. Na nog een busrit van 2,5 uur was ik eindelijk in Bristol! Ik werd opgehaald bij het bus station door Kirsty, Thom en Margherita. Vervolgens moesten we ongeveer 20 minuten rijden naar huis dat ligt in Downend Bristol. Het is ongeveer een half uur van het echte centrum van Bristol. Het is een heel gezellig huis! Mijn kamer, die ik deel met mijn Italiaanse host zus, is ook leuk. Ik heb al mijn spullen een plekje gegeven en mijn koffer is weer leeg. Daarna hebben we met zn zessen wat gegeten. Hier eten ze al rond vijf uur, wel wat vroeger dan normaal. Frank en Ollie, de kinderen van Kirsty en Thom, zijn heel enthousiat en Frank praat de hele tijd. Ook Kirsty en Thom zijn heel aardig. En met Margherita is het ook erg gezellig. Vervolgens hebben we gedoucht, wat gekletst en tv gekeken en zijn we gaan slapen. Ik heb goed geslapen in mijn nieuwe bedje, al moet ik wel wennen dat er veel meer auto's langs komen hier en 's ochtends twee jongentjes rond lopen (mijn kamer is benenden).

Vandaag zijn we naar Bristol geweest met de bus (we passen niet met zn zessen in de auto). De eerste keer wakker worden in mijn nieuwe kamer, in een nieuw huis en nieuwe stad voelt best raar. Vervolgens een ontbijt met toast en cereals in plaats van een gewone boterham. Maar hier had ik ook gewoon chocopasta. Daarna zijn we naar Bristol gegaan. Bristol is heel gezellig met heel veel winkels, cafeetjes en een klein marktje. Het is wel erg groot. We hebben wat rond gelopen samen met de moeder en stiefvader van Kirsty en hun twee uitwisselings studenten. We zijn bij de haven geweest en hebben een rondje door het parkje in de buurt gelopen.

Morgen ben ik ook nog vrij en dinsdag is dan mijn eerste schooldag. Dat vind ik wel heel spannend maar heb ook wel zin om naar school te gaan!

Nu ga ik voor de eerste keer echte engelse baked beans eten… :)

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Lidi

He Floor, gelukkig ben je goed aangekomen bij je gastfamilie! En de eerste indruk is positief! Ik wens je heel veel succes voor dinsdag!xxmama

eva

Leuuukk verhaal florusss! Fijn te horen dat je het al goed naar je zin hebt. Xxx

Loes

Hi Floor! Fijn dat je het nu al naar je zin hebt! Gaat helemaal goed komen daar! Succes voor morgen!! X Loes

Jana

leuk om te lezen floorie!! Geniet van je vrije dag vandaag en succes en veel plezier morgen :) xx

Jip

Heel leuk en fijn om te lezen wat jij allemaal meemaakt en fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! geniet ervan floortje :) xxxxxx

Niels en Annelies

Ha die Floor,

De kop is ervan af.....
Je eerste week high school zit erop. Was het leuk om weer op school te zitten? En is het nou heel anders dan in Nederland? Veel huiswerk?
Hopelijk heb je ook een gezellig weekend gehad! Nog leuke dingen beleefd met het gezin?
Veel plezier komende week in Bristol!!!

Groetjes van je kleine vriend Niels en Annelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active