10 maanden naar Engeland !

New Years blog

Happy new year everyone, onder het motto beter laat dan niet. Ik hoop dat iedereen een leuke avond heeft gehad en er nog 10 vingers aan de handen zitten. Ik hoefde in ieder geval niet bang te zijn om een vinger te verliezen, want aan vuurwerk doen ze hier niet zo gek veel. Het was dus wel een beetje een andere jaarwisseling dan thuis zonder die knallen en de geur van papa’s vers gebakken wafels. Het was onmogelijk om ook maar iets te vinden waarvoor je geen 18 hoeft te zijn, zelfs bij het feestje van de bowlingbaan zou er streng worden gecontroleerd. Dus moesten we naar iets opzoek waarvoor we 18- konden zijn. We waren met een groep uitwisselingstudenten dus bij iemand thuis ging ook niet echt. Uiteindelijk zouden we ergens gaan eten en dan rond 11 uur naar the Suspension Bridge gaan om daar een vuurwerkshow te zien. Doordat we in een pub wat hadden gegeten konden we daar wat langer blijven zitten zonder weggestuurd te worden. Daar kwamen we er helaas achter dat die show bij de brug net dit jaar was afgelast. Om elf uur waren we toch nog naar de brug gegaan. Vanaf daar kan je bijna de hele stad zien en dus ook al het vuurwerk. Het zag er ook leuk uit maar zoveel vuurwerk als normaal was er zeker niet. Hier wordt oud&nieuw dus niet zo groot als in Holland gevierd, volgend jaar maak ik er dan maar weer een extra groot feestje van. Ondanks hebben we er toch een leuke avond van gemaakt.

Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen met onder andere een dagje Cardiff en een weekendje Londen. Cardiff was er gezellig, al was het weer er verschrikkelijk. Het regent de laatste tijd behoorlijk veel of er staat hele sterke wind. Wat wel heel leuk is, is dat ze in Cardiff (Wales) dialect spreken wat in niks meer op het Engels lijkt. Dat is dan ook het enige verschil tussen Engeland en Wales geloof ik. Cardiff is de hoofdstad van Wales, maar zelfs in Bristol is nog meer te zien en te doen (dat zegt wel iets over Wales haha). Ik kom er steeds meer achter hoe groot Bristol eigenlijk wel niet is. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat Kingswood een dorpje dicht bij Bristol was, maar dat is ook nog steeds een deel van Bristol. Het heeft zoveel verschillende wijken om het centrum heen die net zo groot zijn als heel Boxmeer.

Mijn weekendje Londen zit er (helaas) ook weer op. Ik was in Londen samen met Eva en het was echt heel leuk om haar weer te zien. Ik voel me wel vereerd dat Eva speciaal voor mij helemaal in d’r eentje naar Londen was gekomen. We hebben twee volle dagen rond gelopen, totdat de blaren me teveel werden. En natuurlijk een heleboel bij kunnen kletsen. Ook heb ik weer alle hoogte punten van Londen kunnen zien, wat altijd leuk is. De tijd was veel te snel gegaan en toen ging ik alweer terug naar Bristol, alleen. Dat afscheid nemen was even moeilijk, maar dat was het zeker waard.

Ik vertel nu nog vakantie verhalen, maar net zoals jullie zit ik alweer lekker 1,5 week op school. Deze week heb ik een ouderavond (zonder de ouder) en krijg ik te horen hoe ik het tot nu toe doe. En eind deze week gaan helaas een paar uitwisselingstudenten alweer naar huis. Dus ook daar moeten we deze week afscheid van nemen. Ik vind het maar een gek idee dat sommige nu alweer naar huis gaan, dat is toch wel snel hoor. Morgen gaan we nog een keertje met z’n alle wat eten.

Komende weken zijn misschien niet zo speciaal, maar ik heb nog genoeg leuke dingen in het vooruitzicht staan. Zo ga ik over een maand al naar Dublin met Interstudies, waar ik veel zin in heb. Tussendoor zal ik proberen nog een keer iets van me laten horen (voor de gene die geïnteresseerd zijn).

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

eva

haaa floruss
Leuk verhaal weer
Ik heb het je natuurlijk in het echt al gesproken
en heb er heel erg van genoten!
Xxxxx

Lotte

Heee flooortje,
Wat een leuke vakantie!
Ik ben er wel beetje jaloers; Bristol, Londen, Cardiff en ik heb haast mijn hele vakantie in Boxmeer gezeten.
Het weer is hier ook niet zo goed; veel regen en wind...
Veeel succes met school en je ouderavond, maar dat komt vast wel goed!
Xxx

Lidi

Ha lieve floor,
Natuurlijk zijn wij geinteresserd om alles van je te weten!
Wij hebben alle verhalen over jullie weekendje London van Eva tot in detail gehoord en de foto's bewonderd. Doet echt goed om zo uit de eerste hand te horen dat het goed met je gaat!
Ik herinner me Wales toch wel als de moeite hoor, ben er lang geleden ook geweest, maar dan meer in het noorden in een natuurpark en dat was erg mooi. Volgens mij spreken ze daar zelfs een andere taal. Het welsh!
En afgaand op die rapportjes die wij hier ontvangen, zal die "ouder"avond wel goed komen. Hou je ons op de hoogte?
Dikke knuffel, mama

Annelies en Niels

Ha die Floor,

Eigenlijk ben ik met de administratie bezig, maar dan zie een bericht van jou! PAUZE!!! En even gezellig jouw mailtje lezen.
Terwijl ik dit nu lees regent het hier ook weer volop. Dat betreft is er volgens mij weinig verschil in het weertype.
Storm,regen en niet echt koud.
Was denk ik wel leuk om te ervaren hoe kerst en oud en nieuw in Engeland werd gevierd. Dat heb je dan toch maar mooi weer in de pocket!
En Eva die gezellig met je in Londen is geweest. Jij hebt haar mooi the big City kunnen laten zien. En Eva the tourist...
Kom je trouwens ook nog aan de kust of platteland? Lijkt mij ook erg mooi. Ik denk ruiger.
Je vertelt dat een aantal uitwisselingsstudenten langzamerhand alweer teruggaan? Hoe dat zo?
Jij mag nog even lekker genieten van Engeland.
Maar eerst nog een ouderavond. Zeg maar dat wij je in ieder geval een topper vinden en dat je dit toch maar mooi even doet op je 17-de.

Zeg, deze dame gaat weer wat doen anders krijg ik ruzie met mijzelf....

Fijne dag en een dikke knuffel van ons beide.
PS: Niels is ook druk bezig met Engelse woordjes....grappig om te zien.

Loes

Hi Floor!

Leuk weer eens iets van je te lezen! (Ik moest er volgens mij nog een paar "inhalen"!

Had al gezien op fb dat je lekker met Eva in London was! Jaloers! I loooooove London! Hihi!

Jammer dat je daar nu een "andere" oud en nieuw hebt gehad dan hier! Maar dat kun je dit jaar weer dubbel en dwars in gaan halen!

Heel veel succes op school! En natuurlijk ook nog veel plezier!

X Loes

Jana

Hee lieve Floor!!
Wat was ik opeens ontzettend jaloers op Eva... vooral toen ik jullie samen op de foto zag staan!!! Maar ik ben heel blij dat jullie het samen zo naar je zin hebben gehad. Wij halen die tijd nog wel in ;)
IK zou me niet druk maken om de oud&nieuw die je wel/niet gemist hebt hier. Het hoort erbij om dat op een andere manier te vieren, net als je Kerst op een hele andere manier hebt gevierd (en dat was wel heel erg goed bevallen!!)
Over een maandje naar Dublin, lijkt me ook heel leuk! Ik denk dat we maar een familiereis England moeten plannen binnenkort en dat we jou als persoonlijke gids gebruiken :D
Als jij naar Dublin gaat zit ik al in Peru!!
Dikke knuffel!! Tot snel spreeks xxxx

Isabelle

Beste Floor,

Ik ben Isabelle en werk voor het vertaalportaal bab.la. Ik contacteer u in verband met onze Top 100 Internationale Uitwisselings- en Ervaringsblogs 2015, waarvoor wij een sterke interesse hebben in uw blog.
Voor verdere uitleg over onze competitie en wat u kan winnen, gelieve hier even een kijkje te nemen: http://www.lexiophiles.com/featured-articles/ix15-how-the-competition-works
Aangezien uw blog in aanmerking komt voor de nominaties heb ik uw emailadres nodig zodat ik verder contact kan opnemen met u. Gelieve mij vandaag nog een mailbericht te sturen met uw email indien u interesse heeft. U kan mij contacteren via: isabelle[at]bab.la

Hopelijk tot mails!

Met vriendelijke groeten,
Isabelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active