10 maanden naar Engeland !

Easter Holidays

Ik heb niet een paar dagen maar twee weken vrij gehad met Pasen. Deze vakantie begon helaas nogal stressvol. Mijn gastgezin zou op vakantie gaan, en omdat we anders alleen zouden zijn werd Interstudies ingeschakeld. Van verplaatsen voor twee dagen zouden we opeens voor goed van gastgezin moeten veranderen en daar kwam zo de nodige drama en stress bij kijken. Uiteindelijk was de enigste optie dus om de plannen voor de eerste week even uit te stellen en mee te gaan naar de Engelse kust. De eerste week heb ik op een familie camping in Dawlish doorgebracht. Op de camping was iedereen op z’n minst tien jaar ouder of tien jaar jonger en was dus niet heel veel te beleven. Gelukkig was het heerlijk weer en hebben we geprobeerd er het beste van te maken. Ik heb nu wel met de Engelse trein gereisd voor de eerste keer, niet dat, dat heel anders dan in Nederland gaat. Ze zijn hier wel meer van het vertrouwen. Zo komt de conducteur na elke halte de trein rondlopen en vraagt of die van iemand het kaartje nog niet heeft gecontroleerd (voor als je net bent ingestapt). Het is dus makkelijk om niks te zeggen. Maar ze komen in ieder geval controleren, dat is bij Veolia nog niet zo vanzelfsprekend. En je moet soms je kaartje laten zien of in een automaat stoppen wanneer je het station af wil. Ze komen in de trein trouwens ook langs met z’n kaartje vol met snoep, chocolade en koffie wat een beetje een Harry Potter gevoel geeft. Ook kan je een stoel reserveren zodat je, als je bijvoorbeeld heel ver moet reizen, zeker een mooi plekje hebt.

Omdat ik de eerste week dus niet thuis heb doorgebracht, bestond de tweede week voor de helft uit schoolboeken, maar dat doet het vakantie gevoel niet verdwijnen. De avonden zijn net iets leuker en met dit heerlijke zomerse weer heb ik niks te klagen. Het weer is hier zo lekker dat ik samen met een paar meiden toch weer terug naar de zee wilde. Op maandag was ik naar Weston Super Mare geweest. Dit is het dichtbij zijnde strand vanuit Bristol (1,5 uur met de bus ongeveer). Ik ben hier al een keer eerder geweest, alleen toen was het weer niet zo mooi. Dit keer was de hele plek dan ook verander in een toeristisch dorp voor de Engelse. Zonnebril, korte broek en krop top, zo lag de gemiddelde Engelse erbij. Ook als je rondloopt in de stad is het aantal zomerse outfits aanzienlijk omhoog gegaan, en dat gelijk de eerste week met mooi weer. Tja je kan maar beter genieten van de zon want je weet hier nooit hoelang het gaat duren. In deze week heb ik ook Margherita’s vader mogen ontmoeten tijdens een gezellige avond in een restaurant en pub, dat was ook heel gezellig.

Het eerste weekend was het ook Pasen, al heb ik daar heel weinig van meegekregen. Ik denk dat het meer mijn familie is maar ik heb Pasen dit jaar overgeslagen. Geen paaseitjes of paasbrood voor mij dus dit jaar. Ik kan je dus ook niet veel vertellen over hoe de Engelse Pasen vieren. Ik geloof dat het niet veel meer is dan een uitgebreid ontbijt of lunch of in de ochtend naar de kerk. Dat is niet heel anders dan in Nederland dus.

Het laatste weekend van de vakantie ben ik naar Birmingham geweest. Van de vrijdag tot zaterdag heb ik samen met Tina, die ik tijdens de Interstudies tripjes heb leren kennen, Birmingham en Shrewsbury verkend. Birmingham is vooral heel groot met een heel groot shopping centrum en veel grote gebouwen. We hadden gelukkig nog steeds heerlijk weer en hebben dus veel in de buitenlucht rondgelopen. De tweede dag hebben we in Shrewsbury doorgebracht, dit is een dorp/stadje waar Tina woont. Dat vind ik echt heel typisch Engels met gezellige huizen, winkeltjes en straatjes. In de namiddag zat ik alweer terug in de trein om nog even in Birmingham rond te lopen en daarna in de bus naar Bristol.

Vandaag was mijn laatste vakantie dag alweer. School was op het begin toch wel iets leuker aangezien nu alles om de examens draait. Het is ook best belangerijk, het punt wat ik bijvoorbeeld voor psychologie voor mijn examen haal is ook meteen mijn eindpunt. Het hele jaar hangt dus van dat anderhalf uur af. Gelukkig maar dat er bij mij dus niet zoveel van af hangt. Maar als ik bedenk dat ik na de examens bijna geen school meer heb, vind ik het helemaal niet meer zo erg om naar school te gaan. Ik kan er maar beter van genieten zolang ik nog mag.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

eva

Hooiii Floor,

Leuk dat je weer naar de zee bent geweest en dat het gezellig was met Tina. Zal wel even wennen zijn morgen weer naar school na 2 weken vakantie. Lijkt al weer lang geleden dat weekend stress, maar fijn dat je gewoon kan blijven.

kusjes en knuffels

Lidi

He Floor!,
Dank je wel weer voor je leuke verslag!
Geniet van je schooldagen, geniet van je examens, leg ze maar af met zin!!goede oefening in: Hoe ga ik ontspannen om met examens!
dikke knuffel xx, mama

Enne Eva, nog bedankt voor je vertaling!!Als ik jou toch niet had met je talenknobbel!

Annelies en Niels

Ha die Floor,

Tsjonge jonge, weer een heel verslag!
Wat leuk om te lezen wat je allemaal weer beleefd hebt.
Het gaat hard. Heb je nu nog in mei vakantie?
Of was Pasen de laatste vakantieweken vóór de zomervakantie.
Zet hem op met je examen. En precies wat je moeder zegt; hoe ga ik ontspannen mijn examens in!
En nog lekker genieten daar in Engeland.

Groetjes en een dikke knuffel,

Annelies en Niels en een poot van Boris!

Jana

He lieve floor!
Ik ben blij dat je nog lekker op je oude vertrouwde adresje zit in Bristol, anders krijg je mijn kaartje nooit meer :(
Jouw reizen lijken daar comfortabeler te zijn met dat karretje met eten wat langs komt dan mijn busreizen hier: de hele nacht langs een kapot raam moeten zitten (het was koud!!). En ook mijn Pasen was niks dit jaar. We hebben hier uit man en macht gezocht naar iets dat op paaseieren lijkt, maar nee hoor. Wij gaan volgend jaar sowieso samen paaseieren zoeken!!
Leuk dat je andere meiden op gaat zoei en nu!!
Dikke knuffel xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active