10 maanden naar Engeland !

Colourful

De afgelopen weken waren heel kleurig. De lente is begonnen en ik zocht de kleurtjes op. Eerst bij de colour run waar ik aan mee heb gedaan. In wit T-shirt zaten we in de bus, nog helemaal prachtig schoon. Toen we op het strand aankwamen kon het beginnen. Voor dat we begonnen met rennen was het hele strand al in groen, oranje, blauw, roze en rood veranderd. Tijdens het rennen werd dit alleen maar meer. Om de kilometer stond er weer een groepje mensen klaar om ons onder te gooien met nog meer kleurtjes. Op weg naar huis, hoe verder we van het kleurige strand waren, de meer we werden na gekeken. Toen vielen we opeens toch wel op met onze regenboog gezichten.

26-27 april miste er een kleur toch wel een beetje. Geen oranje slingers, brillen of ballonen. Tja hier gaan ze natuurlijk niet de verjaardag van onze koning vieren. Thuis zitten, met een oranje bloemenkrans naast me was dan ook alles wat ik op koningsdag heb gedaan. Maar hier heb ik ook een extra vrije dag, 5 mei is may day. Alle kleine kinderen lopen dan rond een paal met een slinger in de hand die dan langzaam om de paal heen komt en soms is er ook een parade. Het is iets wat vooral in kleine dorpjes wordt gevierd. Het gaat om het begin van de lente na een lange winter en daardoor met veel bloemen en kleuren.

Door het hele land zijn de laatste tijd al kleuren te vinden. Paars, blauw, rood en groen zijn de politiek kleuren die overal te vinden zijn op billboards en reclames. De electie komt eraan, en ook al moet je 18 zijn om te stemmen, kwamen er een paar lokale politicus naar school. Ik weet niet of iemand vanuit daar de Engelse politiek volgt maar het gaat vooral tussen Labour, Conservative en Liberal, links, rechts of midden. Al zal geen van hun de meerderheid binnen krijgen en daardoor zijn Green (soort van groen links) en UKIP ( de Engelse PVV/ Geert Wilders) er ook nog bij betrokken. Het Engelse volk zelf heeft volgens mij niet zoveel vertrouwen in een van hun. Cameron is op het moment de minister president, maar iedereen is er oke met als dat veranderd. Milleband van labour is waarschijnlijk deze vervanger al is hij toch een beetje een klunsje en nou niet echt de persoon om een heel land te begeleiden (zo kan die niet fatsoenlijk een broodje eten of verstapt die zich en struikelt die de helft van de tijd). Tja het volk is nooit tevreden, dat is overal wel zo.. Ze zijn vooral heel goed in beloftes maken, en iets minder goed in deze nakomen. Das politiek in de meeste landen. Ik zit met een Italiaan op mijn kamer dus die weet alles van "dat beheerd mijn land" (Berlusconi). Op school was er iemand aanwezig van Labour, Tories, Green, UKIP en Liberal. En hun vertelde dan hun standpunten en waarom je voor hun moet kiezen. Dan merk je dat (vooral voor iemand zoals mij met een gelimiteerde kennis van politiek) het vooral gaat om hoe goed je kan vertellen. Ik ben het zeker niet met UKIP eens, zij willen namelijk internationale studenten in Engeland verminderen, maar die man kan tenminste wel een verhaal vertellen en dat kon ik van de vrouw van Green niet zeggen. Dat is volgens mij ook een beetje het probleem met Ed Milleband.

Een groot aspect van de electie is de NHS. Dit is een soort van verzekering die betaalt voor (bijna) alle medische ondernemingen van de Engelsen. Als je bijvoorbeeld in het ziekenhuis ligt voor een paar dagen of een zalf nodig hebt voor je ontstoken teen, wordt dit allemaal door de NHS geregeld. Dat kost natuurlijk heel veel geld en daar door gaan de belastingen weer omhoog. Maar als iemand obese is en die wil een maagverkleining, word dit ook betaal door de NHS. En de belasting die jij betaalt word misschien gebruikt voor iemand die een longziekte heeft omdat die een pakje per dag oprookt. Daar zijn de mensen dan weer niet blij mee. Ze hebben dus altijd wel wat te zeuren.

Volgend weekend ga ik de hele vrolijke kleurtjes opzoeken bij een vintage kilo shopping, dat betekent betalen per kilo kleren! Vanavond ga ik bowlen met hopelijk groen en niet te veel rood. En ook de kleurtjes van mij highlighters komen tevoorschijn. Ik heb al zā€™n twintig keer gezegd dat de examens er bijna aankomen, aangezien ik dat op school de hele tijd te horen krijg, maar nu is het toch echt bijna, nog een weekje..

Iedereen begint nu al te vragen wanneer ik na huis ga, en hoelang ik hier dan al ben. Zo vaak dat toen iemand mij vroeg; "Hoe lang ben je hier al?", terwijl ik in de rij stond, ik automatisch antwoorden met: " Bijna acht maanden." Dat was niet helemaal het antwoord dat hij verwachten en na een paar ongemakkelijke blikken besefte ik dat ik beter moet luisteren in plaats van standaard antwoorden te geven.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Remi

Whow Floor, wat een politiek inzicht.
Er is in Nederland nog wel een plaatsje vrij in de ene of de andere partij!
Weer een kei leuk verhaal!
papa

Loes

Hi Floor!

Wow sterk verhaal idd! Kvond vooral de kleurtjes leuk! ;) Zag op fb al dat je color run had gelopen. Heel gaaf!

Oke dus nog 1 week en je hebt examens! Heeeeeel veeeeel succes daarmee! Gaat helemaal goed komen!
Tussendoor nog even kilo shoppen! Ooh dat zouden ze hier ook moeten doen! Haha! Lijkt me een gekkenhuis maar wel leuk! Hoor het graag hoe dat was!

Pfoehee voor je het weet ben je weer terug in NL! Moeten we elkaar snel zien wil alles in levende lijve horen! (Wordt een nichtjesdag wss! En nu echt!)

Nogmaal suc6 met je examens!

Dikke kus Loes

eva

Haaa floruss,
Sohwww engeland heeft indruk op je gemaakt met dr politiek haha
En die color run lijkt me super leuk. Ondanks de examens ga je nnogveel leuks doen. Dat wordt zeker veel topjes kopen.

En hahahahah ik moest wel heel erg lachen om die 8 maanden in de rij.

Succces floortje met je examens komt vast goed dat heb je vorig jaar ook laten zien.
Tot snel!!! Dikke kus

Lidi

Ha lieve Floor,
Dank je voor je college Britse politiek!(ik begrijp de krantenartikels opeens een stuk beter. )
Heel veel plezier nog de komende 2 maanden, ik begin al kruisjes op de kalender te zetten...
Enne toppie dat je bent aangenomen in Utrecht!!
xxmama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active