10 maanden naar Engeland !

Engeland verkennen

Mijn laatste examen zit er op en doordat het aantal lessen deze weken steeds minder werd heb ik veel vrije tijd. Daarom ben ik veel op pad geweest en Engeland gaan verkennen.

Als eerste ben ik na Oxford geweest. Oxford is super leuk en heel posh. Het is niet zo heel groot en bestaat vooral uit de universiteit. De mensen die er rond lopen zijn of toeristen of heel rijk, want je moet behoorlijk rijk zijn om in Oxford te kunnen wonen. Het onderscheid tussen deze twee is makkelijk te zien. De universiteit is samen met Cambridge de beste van Engeland. Ik geloof dat het niet perse zoveel duurder is dan een normale universiteit, maar als je het zover maakt heb je heel wat druk op je om het goed te doen. Als je dan uiteindelijk afstudeert krijg je achter je naam ook een speciale titel zodat vervolgens iedereen kan zien dat je naar Oxford bent geweest. De universiteit bestaat uit allemaal kleine colleges waar de studenten wonen. Als je daar rondloopt kan je alleen aan de schoenen al zien wie daar de toerist uithangt en wie niet. We hebben heel veel knappe kakkers voorbij zien komen. Voor de gene die Harry Potter kijken, de grote eetzaal van Hogwarts is in Oxford. Wij wilden die wel bekijken maar helaas waren ze daar examens aan het maken. Dat laat dan wel zien hoe mooi het school gebouw is.

De volgende dag ging de wekker weer om zes uur. Dit keer voor een tripje naar Weymouth. Weymouth is niet heel bijzonder, het gaat vooral om het mooie strand en daar hebben we lekker van genoten. Omdat dit een tripje met Interstudies was, zag ik ook Tina en Amanda (die ik heb leren kennen op de andere tripjes) nog een keertje.

Ik heb ook Stonehenge bezocht. 's ochtend met heerlijk weer in de trein, al ging de dag wat anders dan gepland. Toen we in Salisbury aankwamen, zagen we dat we met de fiets na Stonehenge konden en dat leek ons wel een leuk idee, niet dus. Al snel waren we de weg kwijt en eindigde we in de middle of nowhere tussen de aardappels. We hebben de Engelse country side wel goed gezien, maar het probleem was dat al die velden precies hetzelfde zijn. Met ons fietsje zijn we door elk smal padje dat je kan bedenken ‘gefietst’ en uiteindelijk hadden we het dan toch gehaald. Maar toen begonnen de problemen pas echt. Lang konden we de stenen niet bekijken want de fietsen moesten ook weer terug worden gebracht. Voor fietsen was geen tijd, maar we hadden ook geen contant geld voor de bus. Gelukkig kwam de bus met de aller liefste buschauffeur en mochten we met ons fietsje de bus in en uiteindelijk nog gratis ook. Vervolgens hadden we de trein en de bus naar huis ook nog gemist, maar we hebben het gemaakt en het was misschien niet zo lang, maar ik heb Stonehenge wel gezien en ook een goed verhaal om te vertellen.

Ik ben ook nog een dagje naar Londen geweest en heb Bath nog een keer bezocht. Samen met twee andere feestjes en de eerste afscheidsdineetjes (die tijd komt er nu weer aan) waren dat mijn avonturen. Vanaf maandag beginnen de gewone schooldagen weer. Dat zijn mijn laatste twee weken die ook al vol gepland zijn met 'nog een laatse keer..' dingen. Die tijd komt er nu weer aan om van alles nog een keertje te genieten. Veel andere studenten zijn al naar huis (of gaan dit weekend) en dan komt het ook voor mij toch wel dichtbij. Op school beginnen ze hier met jaar 13, dus het is voor mij niet heel interessant. Daardoor heb ik dus de kans om lekker te genieten van alles wat ik nu nog kan. En ik kan me nog eventjes me een Engelse student voelen en dan toch langzaam afscheid gaan nemen van Bristol.

Xliefs Floor

Reacties

Reacties

Eva en Jeroen

wat een leuk verhaal weer :)
Super leuk dat je nog zoveel kan bezoeken in je laatste weken.
Ik (eva) vergeet steeds dat je al zo snel terug komt, gister belde iemand van de rabobank voor jou en ik zei probeer over 2 maanden nog maar een keer, want dan komt ze terug. Pas toen ik ophing besefte ik dat je over 2 weekjes al weer thuis bent! Ik heb er wel weer zinin hooor!

geniiet van je laatste weekjes

knuffeltjes van eva en jeroen

Lotte

Heeee floris,
Wat klinkt het allemaal weer leuk!
Ik heb nog totaal niet in de gaten dat je bijna terug komt,
De tijd is zooo snel gegaan!
Zie je die andere meiden van interstudies nog of was dit al 'de laatste keer'?
Kan niet wachten tot je thuis bent!

Geniet er nog van!
Kuss

Jana

Nou Floor, ik heb als enige geloof ik in de gate dat je WEL BIJNA terug komt!!! Ik tel al af sinds ik terug ben in Nederland! :)
Geniet nog van al die laatste keren!!
xxxx

Lidi

Ha Florie-Dorie,
Wel een leuke foto van jou en Margarita bij de stenen van Stonehenge! Leuk dat je Engeland zo goed leert kennen nu.
je nederlands klinkt ondertussen ook al een beetje engels...
Wij zijn al begonnen met aftellen hoor!
Doe de groetjes aan je family en aan baby Arthur!
Dikke knuffel, mama

Annelies en Niels

Ha die Floor,
Inderdaad leuk om nu nog even die extra dingen te pakken en er van te genieten.
Moeten wij langzamerhand afscheid gaan nemen van die leuke verhalen daar vanuit Engeland!?
Je komt toch nog wel met een verhaaltje he?

Geniet nog maar heerlijk van Engeland!

Dikke knuffel van ,
Niels en Annelies

papa

Hoi Floor.
Heel leuk verhaal weer.
Bij mij kriebbelt het feit van jouw naderende terugkomst al wel een tijdje, dus doe wel geen gekke dingen en kom heel terug. Kijk bv eens naar de vogeltjes. De Merel is het niet geworden, maar het Roodborstje is nu blijkbaar de nationale vogel. Al daarmee kennis gemaakt?
Geniet vooral van de laatste laatsten.

Stephanie Huang

Hello,
This is Stephanie from HelloTalk(www.HelloTalk.com)- language exchange learning App, we want to reach our APP to more people who want to learn languages. So I'm writing this letter wondering if you can take a look at HelloTalk and review/recommend our APP on your blog or have other cooperation with us.

HelloTalk is an app which has over 1.3 million users worldwide and is similar to WhatsApp but has more features on language learning. Such as in-app translation, text-to-voice, voice-to-text, transliteration, and grammar correction, etc. With HelloTalk, one could learn and practice a language with native speakers.

Please let me know your thoughts, I'm looking forward to your reply.

Sincerely,

Stephanie
hxq@hellotalk.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active